| Bankowość | Konkurencja nie śpi

Bankowość

Konkurencja nie śpi

Konkurencja nie śpi Każda firma działająca na rynku spotkała się z zagadnieniem konkurencji. Współzawodnictwo pomiędzy podmiotami gospodarczymi odbywać się może na kilku płaszczyznach. Podstawową cechą odróżniającą oferty różnych firm jest cena. Klient zdecydowany na konkretny produkt zawsze poszukuje najniższej możliwej ceny jego zakupu. Firmy rywalizujące ze sobą mogą albo obniżyć ceny lub zaoferować szczególne promocje. […]

Konkurencja nie śpi

Każda firma działająca na rynku spotkała się z zagadnieniem konkurencji. Współzawodnictwo pomiędzy podmiotami gospodarczymi odbywać się może na kilku płaszczyznach. Podstawową cechą odróżniającą oferty różnych firm jest cena. Klient zdecydowany na konkretny produkt zawsze poszukuje najniższej możliwej ceny jego zakupu. Firmy rywalizujące ze sobą mogą albo obniżyć ceny lub zaoferować szczególne promocje. Firmy mogą rywalizować również na płaszczyźnie oferowanych towarów i usług oraz ich jakości. Jedna może oferować towary w niskich cenach, druga zaś te wysokiej jakości. Tylko od klienta zależy co wybierze. Walka o klienta może polegać również na oferowaniu dodatkowych usług w ramach zakupionych dóbr – formach dostawy, warunkach gwarancji oraz gratisach dodawanych do zamówienia. Sytuacja gdy na rynku znajduje się tylko jeden podmiot świadczący daną usługę lub oferujący konkretny produkt, nazywany jest monopolem. Najczęściej wynika to z uregulowań prawnych i układów politycznych danego kraju.

Pozostałe wpisy o finansach i gospodarce:

recommended