Dobry pracownik musi być odpowiednio zmotywowany. Nie tylko element finansowy, czyli premia, może się do tego przyczynić. Badania wykazują, że osoby zatrudnione znacznie lepiej identyfikują się z firmą, gdy mają poczucie, że pracodawca dokłada starań, by jak najlepiej rozwijali swoje kompetencje.
Osoby które są wysyłane np. na szkolenia biznesowe mają nie tylko możliwość poszerzenia zakresu umiejętności i skonfrontowania z innymi doświadczeń zawodowych, ale przede wszystkim czują się wyróżnione. Uczestnictwo w szkoleniu sprawia, że pracownicy nawiązują między sobą relacje, poznają się również prywatnie, co często nie jest możliwe w pracy ze względu na lokalizację. Taka integracja sprzyja lepszej współpracy i większemu przywiązaniu do firmy.
Wyjazdy szkoleniowe są kosztowne, gdyż wiążą się często z koniecznością zapewnienia zatrudnionym dojazdu, noclegu i wyżywienia oprócz samego szkolenia. Poniesione wydatki, przy właściwie zaplanowanym programie warsztatów biznesowych, z pewnością okażą się dobrą inwestycją, która zwróci się w postaci większego zaangażowania pracowników i lepszego wykonywania przez nich obowiązków zawodowych.